8 martie 2011

Sa invatam de la Socrate

(varianta abreviata)
„Socrate, stii ce-am auzit despre unul dintre studentii tai?”
„O clipa.”, ii replica Socrate. „inainte sa-mi vorbesti despre studentul meu, sa stam putin si sa testam ce ai de gand sa-mi spui. Esti absolut sigur ca ceea ce vrei sa-mi spui este adevarat?”
„Nu. De fapt, doar am auzit despre el.”, spuse omul.
„Ceea ce vrei sa-mi spui este ceva de bine?”
„Nu, dimpotriva…”
„Deci – a continuat Socrate – vrei sa-mi spui ceva rau despre el, cu toate ca nu esti sigur ca este adevarat. Cu toate acestea, ceea ce vrei sa-mi spui imi este de folos?”
Omul, putin stanjenit, a ridicat din umeri: „Nu, nu chiar.”
„Atunci, daca ceea ce vrei sa-mi spui nu este nici adevarat, nici de bine si nici macar nu-mi este de folos, de ce sa-mi mai spui?!?”

6 comentarii:

  1. :D Uite asa ne reduci tu la tacere !

    RăspundețiȘtergere
  2. Te rog ajuta-ma sa castig masina asta http://ow.ly/42sNc

    RăspundețiȘtergere
  3. ...si un mucalit a gasit si o continuare pe masura: "Omul, invins, s-a rusinat. Si astfel Socrate nu a aflat niciodata ca nevasta-sa il insela cu studentul respectiv."

    RăspundețiȘtergere
  4. Inteleapta postare, cel putin la prima vedere...

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce mi se pare interesat e că e suficient sa existe măcar una dintre cele trei raţiuni (adevarat, de bine, de folos)pentru a fi indreptăţit să spui ceva. Deci, poate să nu fie de bine, nici de vreun folos, dar dacă e adevarat merita spus.

    Mie ceea ce ai scris tu mi-a fost de folos. M-a făcut să reflectez. Mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...