18 martie 2013

la clubul de lectură nemira

 

în seara asta, când mă cocoțam în clubul energiea din brezoianu 4, nu știam ce găsesc. așa mulțime electrizată de un bătrân scriitor care nici măcar nu era de față: george raymond richard martin. eu nu eram. deși am fost prezentat ca, vezi doamne, blogăr cunoscut, m-am simțit stingher în mijlocul atâtor oameni care parcă vorbeau o altă limbă. a literaturii fantasy.

căci oamenii ăștia mâncau cântec de gheață și foc pe pâine. știau citate, geografia epopeii, nu mai spun de personaje, care și ce. eu parcă nu mai reținusem nimic din ce citisem. s-au pus întrebări, iar participanții turuiau de parcă știau cogeamitea cartea pe de rost. au putut astfel câștiga afișe, insigne, genți sau chiar un joc de cărți - mie ăsta mi-a plăcut cel mai mult. dar am știut și eu o întrebare - sâc! - pentru echipa mea - căci s-a lucrat în echipe (idee bună!) - și m-am simțit parcă mai bine. 

și-atunci m-am bucurat de ce poate face literatura și un astfel de club din unii oameni: îi unesc și-i fac să se simtă bine. îi scoate din singurătatea lecturii, din timiditatea proprie, le dau prilejul să-și împărtășească reciproc pasiunea. iar pe mine m-a determinat să mă ridic să le spun verde în față că, în comparație cu cartea, bună într-adevăr, frânturile din ecranizarea de la hbo pe care le-am văzut nu mi-au plăcut deloc...
au fost și ceva minusuri - atmosfera a fost destul de zgomotoasă, în unele colțuri nu s-a auzit mai nimic, spațiul s-a dovedit insuficient - dar echipa fetelor de la nemira s-a descurcat foarte bine. iar vedeta serii a fost o groupie care ne-a încântat pe toți prin exaltarea - adusă din republica moldova - cu care a povestit despre carte și cu care, apoi, a primit premiile.

o să văd ce fani se mai adună data viitoare.

2 comentarii:

  1. Eu nu citesc astfel de carti, dar este de apreciat evenimentul in sine si mi-ar place sa existe astfel de cluburi dedicate si altor genuri, altor scriitori.

    RăspundețiȘtergere
  2. Clubul nu este dedicat lui Martin, doar prima editie a fost. Data viitoare subiectul va fi Dune, apoi cine stie... Fetele au dat o lista de 10 carti celor care au participat ieri si au rugat pe toata lumea sa voteze trei, cu optiunea de adauga sugestii care nu se regaseau pe lista. Fiind la inceput, probabil ca in urmatoarele cateva editii se va continua cu carti mai cunoscute si citite de cat mai multi, tim pin care se vor pune la punct restul de detalii organizatorice. Apoi probabil se vor face imparteli pe teme/genuri/scriitori.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...