12 august 2014

câștigător concurs „eseuri de îndrăgostit“ de alain de botton

dintre cele 12 comentarii la concurs, am ales comentariul roxanei. la obiect, explicit și povestit frumos:

„Evident că ar fi mai mult de două lucruri pe care le caut la o persoană pentru a-mi deveni partener de viață. Dar daca cerința e să mă limitez la două, acestea ar fi simțul umorului și altruismul. Se spune că în persoana iubita nu trebuie să căutam calități sau defecte, trebuie doar s-o iubim așa cum e. Ei bine, eu nu mă supun acestei reguli, pentru că sunt anumite trăsături indispensabile unei relații de durată. Astfel, un acut simț al umorului (atenție, a nu se confunda cu batjocura!) denotă automat și o inteligență sporită, întrucât oamenii deștepți nu se iau nici pe ei înșiși, nici viața, în serios și recunosc importanța aspectului ludic al realității de zi cu zi, fără a uita să fie serioși atunci când situația o impune. În plus, viața chiar e mai frumoasă lângă o persoană care te poate face să râzi cu gura până la urechi și care, la rândul ei, apreciază și se amuză la un banc bun. Ador când sunt scoasă dintr-o stare de apatie și spleen, cu o gluma bine plasată. În mintea mea, simțul umorului se coroborează cu zâmbetul, cu buna dispoziție, deci ce aș putea dori mai mult?! Iar al doilea aspect ar fi altruismul, deci implicit interesul pe care mi-l acordă. Renunțarea la "eu" și concentrarea asupra mea, deschide toate căile de comunicare și, în același timp, îmi crește respectul față de mine însămi, făcându-mă să mă simt importantă. O persoană care își rupe o bucățică din propriul timp prețios, pentru a-mi asculta lamentările în legatură cu adevărate probleme existențiale, cum ar fi ruperea unei unghii sau o șuviță de păr rebelă, de neîmblânzit, merită toată atenția. Nu spun doar eu asta, e și rezultatul unui studiu, pe care l-am citit mai demult, care demonstra că dragostea altruistă e în directă legatură cu nivelul de fericire dintr-o relație. “

o rog pe roxana ca până joi, 14 august, la ora 12,00 să-mi trimită adresa pe dragosbutuzea@yahoo.com, acolo unde să plece cartea „eseuri de îndrăgostit“ de alain de botton. felicitări, împreună cu mulțumirile mele pentru ceilalți participanți. nu uitați! săptămâna aceasta, o altă carte de vacanță!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...